fbpx

Om SEO

Brug SEO til at søgemaskine optimerer din hjemmeside og dens indhold, så hjemmesiden bliver rangeret højere på søgemaskineresultater.
Om SEO artiklen giver dig et indblik i hvordan vi bruger SEO til at optimerer dit online indhold

Hvorfor bruger man SEO?

SEO er en vigtig del af digital markedsføring af mange årsager.
Brug SEO til at søgemaskine optimerer din hjemmeside og dens indhold, så hjemmesiden bliver rangeret højere på søgemaskineresultater.

Læs om SEO fordele ved at bruge SEO til at søgemaskineoptimere

01

Konkurrencefordel

Hvis dine konkurrenter investerer i SEO og du ikke gør, er du bagud fra start. SEO er en langsigtet investering der over tid vil give dig resultater, ved at flere bruger og køber det du sælger online.

02

Langsigtede resultater

Betalte annoncer ophører med at virke, når du stopper med at betale eller optimere dem. SEO fortsætter med at hjælpe dig ved at sikre høj rangering, så længe dit indhold er SEO optimeret.

03

Troværdighed og tillid

Hvis du er i toppen af søgemaskineresultaterne, øger det tilliden til dit indhold. Man har en forventning om at det er troværdige og tillidsfulde resultater der er i toppen af søgeresultaterne.

04

Bedre brugeroplevelse

Du forbedrer brugeroplevelsen for alle, hvis din hjemmeside er designet til PC, mobil og tablet. Dit online indhold skal også være indekseret og indlæses hurtigt når man tilgår det.

05

Øget synlighed

Højere placeringer af dit online indhold i søgemaskineresultaterne, fører til en øget synlighed for dem der interesserer sig for det din virksomhed sælger.

06

Øget trafik

Hvis dit indhold rangerer højt i søgemaskineresultaterne, giver det en øget trafik til dit online indhold. Der er mange som ikke ser indhold der rangerer lavere end første side.

Hvordan kan man bruge SEO

Der er forskellige måder man kan bruge SEO til at optimerer sin hjemmeside og sit online indhold.

On-Page SEO omfatter optimering af indhold på en hjemmeside, for at forbedre dens synlighed i søgemaskiner.

Derfor bruger man on-Page SEO til at søgemaskine optimerer din hjemmeside og dens indhold, så hjemmesiden bliver rangeret højere på søgemaskineresultater

Læs om SEO og brug af On-page SEO, til at blive vist i søgemaskineresultater

01

Nøgleordsforskning

Nøgleordsforskning indebærer at identificere de søgeord og sætninger, som potentielle kunder bruger, når de søger efter produkter eller tjenester, der ligner dine.

02

Indholdsoptimering

Integrer nøgleordene naturligt i dit indhold. Gør dit indhold relevant, informativt on engagerende for at rangere højere på søgemaskinernes søgeresultater

03

Meta-tags

Optimer dine meta-titler og meta-beskrivelser for at inkludere dine mål-nøgleord. Meta-tags hjælper søgemaskinerne med at forstå indholdet på din side.

04

URL-struktur

Brug korte, beskrivende og nøgleordrige URL’er. Undgå lange og svært læselige URL’er, da de vil være forvirrende for brugere der læser dem og søgemaskiner der indekserer.

05

Billedoptimering

Optimer billeder ved at bruge beskrivende billedtitler og alt-tekster. Gør data størrelsen mindre på billeder for at forbedre sideindlæsningstiderne på din hjemmeside

06

Intern linking

Brug interne links til at forbinde relevant indhold på din hjemmeside. Det forbedre brugeroplevelsen at man guider ens besøgende til relateret indhold.

07

Mobilvenlighed

Sørg for, at din hjemmeside er mobilvenlig. Da flere og flere brugere tilgår internettet via mobile enheder, prioriterer søgemaskiner mobilvenlige hjemmesider.

08

Sidehastighed

Optimer din hjemmesides indlæsningshastighed. Hurtige hjemmesider giver en bedre brugeroplevelse og prioriteres mere af søgemaskinerne, så det giver højere søgeresultater.

Off-Page SEO fokuserer på aktiviteter uden for hjemmesiden for at forbedre dens søgemaskinerangering.

Derfor bruger man Off-Page SEO på aktiviteter uden for hjemmesiden, så din hjemmesides synlighed øges og tiltrækker mere trafik.

Læs om SEO og brug af Off-page SEO, til at forbedre søgemaskinerangering

Linkbuilding

Linkbuilding handler om at få andre hjemmesider til at linke til dit indhold.
Det signalerer til søgemaskinerne, at dit indhold er værdifuldt og troværdigt. Opbyg relevante backlings.

Sociale medier

Aktivitet på sociale medier kan indirekte påvirke din SEO. Deling af dit indhold på sociale platforme kan øge synligheden og drive trafik til din hjemmeside.

Brand mentions

Selv uden direkte links, kan omtaler af dit brand på andre hjemmesider og fora hjælpe med at forbedre din troværdighed og synlighed.
Vær engageret i omtalen af dit brand

Lokal SEO

For lokale virksomheder er lokal SEO vigtigt. Saml positive anmeldelser og sørg for at dine virksomhedsoplysninger er ens på tværs af alle online platforme

Indholdspromovering

Frem dit indhold på relevante platforme og fora. Deltag i samtaler og del værdifuldt indhold, der kan tiltrække backlinks og trafik til din hjemmeside.

Kontakt os for at høre mere

Scroll to Top